Informacijska tabla

Ven iz šole po nova znanja

 

 

Prejšnji teden smo prvič od uradne otvoritve uporabili učilnico v Borovem gozdičku za dvourni pouk tehnike in tehnologije. Učenci so se razveselili te spremembe in zato smo se  v mrzlem dopoldnevu disciplinirano odpravili proti Novi Gorici. Že med potjo nas je pogrelo tudi sonce in nam omogočilo prijetno izvedbo pouka na prostem. Učenci so bili pri delu zelo motivirani in samostojni. Občutiti je bilo medsebojno sodelovanje in premagovanje ovir, saj ni bilo vse kot v klasični učilnici. Vodo so zajeli iz bajerja in se iznajdljivo namestili na površinah učilnice, kjer so imeli svoje laboratorije. Učitelji smo bili v vlogi motivatorjev in pomočnikov pri prepoznavanju papirnih vrst. V poskusih smo vključevali tudi trajnostno razmišljanje o kvalitetah, reciklaži in spremenjeni uporabi določenih gradiv. Učenci so bili celo uro pouka vztrajni in prav vse skupine so dosegle zadani cilj. Učenci so nam povedali, da je učilnica super, velika in uporabna ter zanimiva zaradi okolice in lokacije. V nadaljevanju pa podajamo dva prispevka učencev:

V četrtek, 24. 11. 2022, smo se med uro tehnike in tehnologije odpravili v učilnico na prostem v Borovem gozdičku, kjer smo ugotavljali lastnosti različnih vrst papirja. Raziskovali smo, koliko posamezna vrsta tehta, iz koliko plasti je izdelana (to smo naredili tako, da smo papir namočili v vodi) in za kaj se jo uporablja. Pri tem smo uporabili pripomočke, podlage in sedala, ki so shranjena v prostoru Mestne občine Nova Gorica.
Učilnica se mi zdi uporabna, ker je v naravi in bo zato kakšno snov lažje razložiti. Učenci pa bodo v naravnem okolju na svežem zraku v bližini mlake in dreves.

Matevž F., 6.c

 

Nekaj novega o papirju

V četrtek 24.11., smo se po končani 3. šolski uri z učitelji peš odpravili v Borov gozdiček, v učilnico na prostem. Najprej smo se ustavili pri občini in prevzeli pripomočke in šolsko tablo. Ko smo prišli v učilnico, smo se posedli in najprej poslušali navodila učiteljev.

Tema je bila papir. V delovne zvezke smo v dano razpredelnico določili vrste papirjev, nato pa je vsak par vzel svojo plastično posodico, jo napolnil z vodo in vanjo pomočil koščke vseh vrst papirjev, ki so bili na razpolago na veliki mizi v učilnici. Med čakanjem, da bi papir ločil vse svoje plasti, smo zopet vzeli papirje v približni velikosti A4 formata in jih na tehtnicah, ki so bile nameščene v učilnici, stehtali. Na tak način smo lahko določili gramaturo vsakega papirja, ki nam pove, kolikšna je masa papirja določene ploščine (npr. 8 g/0,06m2). Izpolnili smo še tabelo o uporabi in vidnih lastnostih papirja, nazadnje pa še prešteli število plasti, ki so namočene plapolale v vodi. Ko smo dokončali, smo pospravili vse gradivo, vrnili izposojene pripomočke in se vrnili nazaj v šolo, kjer nas je čakalo kosilo.

Ta dan je po mojem mnenju bil zelo lep, mislim, da smo se vsi počutili zelo dobro in smo se še bolj naučili sodelovati v ekipi, predvsem pa smo bili v naravnem okolju.

Ela F., 6.c

Začelo se je…

V Borovem gozdičku so se začela prva dela, ki jih je aktiviral izbor Učilnice na prostem v okviru Participativnega proračuna MONG. V tem projektu se omogoča razporejanja dela proračunskega denarja tako, da smo pri odločanju o njegovi porabi sodelovali vsi prebivalci občine in se odločili, da se na prvi vzpetini postavi izvirno učilnico iz naravnih gradiv, ki jo bo realizirala Goriška Hiška. Obrtnika sta znana po izdelkih za otroška igrišča, športne dejavnosti in projektih za preživljanje prostega časa v naravi.

Učilnica bo pripomogla k dvigu kvalitete bivanja in poučevanja lokalnih in drugih občinskih šolah pri izvajanju pouka v naravi, pod krošnjami borovcev in drugih dreves, mladim pa omogočila še veliko več. Preko pouka bodo pridobivali realne izkušnje s poudarkom na krepitvi fizičnega in mentalnega zdravja, še posebno po dveh težkih letih šolanja, ki jih je zaznamovala epidemija. Učenci bodo pri izvajanju pouka imeli več motivacije, navdušenja in samozavesti. Izkusili bodo razne oblike učenja v naravnem okolju, pri tem pa  izboljševali ročne spretnosti, iznajdljivost, koordinacijo in ravnotežje, skrb in spoštovanje do narave in si pri tem pomagali in na tak način izboljšali medsebojne odnose. Pri pouku v naravi bodo mladi razvijali tudi pomembne kompetence, kot so: organizirano sodelovanje, strpnost, iskanje drugačnih rešitev, razvijanje delovnih navad in vztrajnosti.

Predvsem pa je pomembno, da bodo prenašali in uporabljali teoretična znanja iz šolskih klopi v praktične aktivnosti in iskanja rešitev. Učitelji in mentorji bodo s tem krepili medpredmetno povezovanje in vodili učence v iskanje informacij iz okolice in živih virov.

V projekt zaupajo in zato aktivno sodelujejo Katarina Prislan v vlogi Strokovne sodelavke za investicije MONG, Doc. Dr. Fizike Milan Ambrožič in učitejica OŠ Solkan Mojca Milone in člani Goriške hiške.

Tehniški dan na temo  Fizikalnih poskusov v naravi

V sredo 1. 6. 22 smo imeli učenci 9. r v Borovem Gozdičku tehniški dan na temo  Fizikalnih poskusov v naravi. Imeli smo štiri naloge, ki smo jih reševali z pridobljenim fizikalnim znanjem:

  • segrevanje vode s sončnim sevanjem,
  • segrevanje kovinskih kroglic z delom,
  • ugotavljanje sprememb energije pri nihanju in
  • ugotavljanje mejnega pogoja pri prelomu nihanja.

Poskuse smo opravljani po navodilih, ki so nas čakale na določenih lokacijah pri učiteljih spremljevalcih in g. Ambrožiču, ki je tudi letos pomagal pri dejavnosti. Pri izvajanju poskusa smo bili v manjših skupinah in s tem krepili timsko delo, sodelovanje in medsebojno pomoč. Učiteljice so nas usmerjale in spodbujale, saj smo morali sproti izdelati raziskovalno – znanstvene zapisnike, ki smo jih oblikovali  z uporabo znanja in izkušenj pridobljenih pri Fiziki v teh dveh letih.

Borov gozdiček res ponuja veliko možnosti izpeljave poskusov. Iznajdljivo smo si poiskali primerne lokacije in pripomočke iz narave in se proti koncu umaknili na vrh prvega grička, kjer smo v senci uredili zapisnike. Učiteljica nam je zaupala, da bo ravno na tej lokacije v kratkem nastala učilnica na prostem, ki smo jo sooblikovali tudi mi. Želimo si, da bi se tudi kot srednješolci vrnili v ta čudoviti kraj pa ne samo za pouk naravoslovja, temveč da uporabimo učilnico za prostem namesto zaprtih utesnjenih prostorov.                                                                                                                                                                             Učenka 9.r